Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
alternator od Cienkiego
Autor Wiadomość
administrator 
Administrator

samochód: zastava 750
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 318
Skąd: tam gdzie kozy kują
Wysłany: 2009-06-27, 10:43   

Mops1, czy mógłbyś opisać schemat podłączenia przewodów? nie byłoby to problemem?
Przyznam sie że miałbym z tym spory kłopot. A czeka mnie taka podmianka.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-06-28, 19:18   

Podłączenie jest banalne. Przewód od rozrusznika zamiast do regulatora napięcia podpinasz do alternatora. To ten gruby przewód od przykręcany nakrętką M10. Przewód od licznika ten od kontrolki ładowania podpinasz do alternatora. To tyle. Więcej przewodów nie podepniesz do alternatora. Powinno działać. Musi działać. U mnie działa bezproblemowo. Na wolnych obrotach włączyłem wszystko co się dało. Co prawda nie mam radia ale wentylator elektryczny do chłodnicy. Kontrolka ładowania nie świeci.
 
zbiegusek 

samochód: zastava 750
Imię: Zbyszek
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2009-07-02, 06:59   

Gwoli scislosci: Tam jest nakretka M6 ze lbem szesciokatnym pod klucz "10" :)
BTW co do za elektryczny wentylator chlodnicy posiadasz? Dodatkowy nadmuch, czy brak mechanicznego wentylatora?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-07-02, 16:40   

nie mam u siebie mechanicznego wentylatora tylko elektryczny. Co do na krętki to się zgadza. Do niej dajesz kabel do akumulatora, a na wsuwkę dajesz kontrolkę ładowania.
 
zbiegusek 

samochód: zastava 750
Imię: Zbyszek
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2009-07-03, 11:44   

A mozesz cos blizej opowiedziec o swoim rozwiazaniu? Nie masz mechanicznego lecz elektryczny - a co z pompa wody? A moze po prostu masz silnik 900ccm i dlatego musiales zalozyc elektryczny? :)
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
  Wysłany: 2009-07-03, 17:57   

mam silnik 900
 
Kwinto 


samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 451
Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2009-07-24, 11:51   

Koledzy ten bedzie dobry ? juz 3 tygodnie sie szczypie by kupic i nie wiem jaki.

http://www.allegro.pl/ite...o_900_a224.html
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2009-07-26, 22:32   

ja mam taki sam w silniku 900 od seata.
 
Kwinto 


samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 451
Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2009-07-31, 09:46   

Czyli bedzie pasowal i mam kupic ? Pomocy chłopaki zaraz koniec lata a Zasti w garazu stoi .
 
Mops1 

samochód: zastava 750
Imię: Andrzej
Rok urodzenia: 1974
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-07-31, 22:52   

Spoko! Będzie pasował. Jedyna przeróbka to ta związana z kołem pasowym.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-08-02, 11:39   

Wnikając w szczegóły to nie tylko jedna. Ten alternator ma w sobie wbudowany regulator napięcia. Więc w tym układzie ten w do prądnicy staje się zbędny. Trzeba wtedy bezpośrednio do alternatora podłączyć przewody.
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-02, 12:00   

jak wygląda to podłaczenie wtedy? bo z tego co wiem to w regulatorze jest kupa przewodów
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-08-02, 12:56   

Może tak będzie najprościej. Odpinasz regulator ten który był i wszystkie przewody od niego. Od alternatora masz dwa wyjścia. Jedno na wsuwkę, drugie przykręcane śruba. Od tego ze śrubą dajesz gruby przewód który idzie do rozrusznika i tam spotyka się na śrubie z przewodem plusowym od klemy od akumulatora. Drugi przewód na wsuwkę to jest kontrolka ładowania. To jest jeden przewód który idzie od tablicy wskaźników ( licznika). Jeżeli dalej nie bardzo wiesz o co biega to mogę zrobić parę fotosów albo rozrysować schemat.
 
Kwinto 


samochód: zastava 750
Imię: Bartek
Rok urodzenia: 1980
Rocznik auta: 1967
Kolor auta: Czerwony
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 451
Skąd: Gryfino / Szczecin
Wysłany: 2009-08-26, 08:15   

Mops1 napisał/a:
.
3. Ze względu na powyższe, praktycznie nie ma możliwości regulacji napięcia pasków poprzez ruch alternatorem - w konsekwencji trzeba idealnie dobrać długości pasków, aby uzyskać właściwy naciąg. Będę dobierał w przyszłym tygodniu - to dam znać.


To jak z tym paskiem juz cos wiesz moze?
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-08-27, 23:35   

co wy za głupoty znowu wymyślacie z paskami ?????? Przecież ten alternator ma dokładnie taki sam uchwyt mocowania jak prądnica!!! więc regulacja jest taka sama jak dla prądnicy poprzez poluzowanie dolnej śruby i podniesienie alternatora do góry, identycznie jak dla prądnicy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne