Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 


Poprzedni temat :: Następny temat
alternator od Cienkiego
Autor Wiadomość
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-04, 17:53   alternator od Cienkiego

myslicie ze taki alternatr by pasował do zastavy?
http://www.allegro.pl/ite..._reg_tanio.html
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2009-05-04, 22:53   

pamiętaj że uchwyty i tak musisz jakieś dorobić/przerobić.w każdym razie taki alternator na pewno pociągnie i to z powodzeniem. ma on około 45A przynajmniej mój taki prąd ma. nie trzeba do niego równiez podłaczaqć regulatora prądnicy tego wielkiego bo ma wbudowany w siebie.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2009-05-04, 22:58   

na aukcji napisane jest że ma nawet 55Amperów ale strasznie drogo generalnie.tak mi sie wydaje...oczywiście to jest względne.za cały silnik z osprzętem plus przesyłka zapłaciłem 350zł wiec nie dużo. z drugiej jednak strony za regenerację gaźnika dałem 150zł...wiec generalnie Twój wybór:)
 
zbiegusek 

samochód: zastava 750
Imię: Zbyszek
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2009-05-04, 22:59   

Zadnych uchwytow nie trzeba przerabiac w tym altku. Jest on od silnika 903ccm i mocowania ma identyczne jak pradnica w Zastavce. Jedyne, co moze wymagac przerobki, to osadzenie podwojnego kola pasowego na osi alternatora.
Cena dosc wysoka, ale jezeli ktos na powaznie mysli o Zstavce, to jest akceptowalna.
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2009-05-04, 23:06   

no to jeszcze lepiej. ja tematu nie przerabiałem więc dobrze że kolega zbiegusek zabrał głos.
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-04, 23:45   

zbiegusek, jestes pewny na 100% ze pasuje rozstaw śrub mocowania?
wiadomo ze nie chce przepłacać. wiec koledzy jak podpowiedzcie, jaka to jest rozsądna cena za alternator od cieńkiego?
 
zbiegusek 

samochód: zastava 750
Imię: Zbyszek
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2009-05-05, 15:24   

100% pewnosci mialbym, gdybym mogl go przymierzyc do silnika od Zastavki. Ale. Wszystkie alternatory od silnikow 903ccm (bedacych poznymi wnukami silnika 767ccm z Zastavki) jakie mialem w reku, a bylo ich kilka, pasowaly bez problemu na uchwyty pradnicy.
Skoro jest to altek od 903 a i wizualnie pasuje mi do tych, z ktorymi mialem do czynienia, wiec daje 99,99% pewnosci, ze bedzie pasowac :)
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-05-05, 20:40   

pasuje na 100%. Alternatory ktore pasuaj to alternatory z silnikow 903 ccm od ibiza, panda( pierwsza generacja), marabella, fiat 127, cc, i pewnie jeszcze pare innych modeli by sie znalazlo. ten z linku z allegro na 100% pasuje.
 
Mops1 

samochód: zastava 750
Imię: Andrzej
Rok urodzenia: 1974
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-06-13, 21:31   

Zachęcony poruszonym tu tematem i zniechęcony walką z prądnicą i jej kumplem regulatorem napięcia postanowiłem zamontować alternator z cinquecento 900.
Mogę śmiało potwierdzić - Rozstaw śrub pasuje! :-P Dla wygody zakładania i większej swobody ruchu podczas dalszych prac montażowych proponuję jednak rozwiercić otwór górnego mocowania na fi 11,5mm.
Odnośnie przeróbki dotyczącej koła pasowego, to sprawa ma się następująco:
1. Otwór w kole pasowym zastawki należy rozwiercić na wymiar fi 17 (taka jest średnica wałka alternatora
2. Należy wypiłować (wyfrezować) rowek pod wpust czółenkowy osadzony w wale alternatora. Szerokość 3 mm, gębokość ok. 2 mm.
3. Aby ustawić koła w osi należy stoczyć oryginalną tulejkę dystansową alternatora o jakieś, mniej więcej 2-3 mm (nie powiem dokładnie, gdyż nie zmierzyłem pierwotnego wymiaru i toczyłem, aż koła znalazły się w osi).

Niestety, ze względu na sporą średnicę całego alternatora są też mankamenty tego rozwiązania :roll: :
1. Ogległość między obudową alternatora i pompy wody jest bliska zeru. W razie problemów podczas eksploatacji (ewentualne przenoszenie drgań itp.) będę próbował podszlifować nadlewek na korpusie pompy wody lub alternatora.
2. Od góry, obudowa alternatora praktycznie dotyka fajki od świecy.
3. Ze względu na powyższe, praktycznie nie ma możliwości regulacji napięcia pasków poprzez ruch alternatorem - w konsekwencji trzeba idealnie dobrać długości pasków, aby uzyskać właściwy naciąg. Będę dobierał w przyszłym tygodniu - to dam znać.
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-06-13, 23:42   

A może prościej dać wszystko na jednym pasku ?? Pompa wody będzie się wtedy szybciej kręcić i nie będzie problemów z przegrzewaniem się silnika.
 
123 


samochód: zastava 750
Imię: Mario
Rok urodzenia: 1976
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 181
Skąd: małopolskie/śląskie
Wysłany: 2009-06-16, 11:03   

ktoś - gdzieś tu pisał że pasuje alternator od Toyoty Starlet czy Daihatsu Charade.. bądź innego małego "japońca"....

ale z CC nie dość, że pasuje pod otwory to jeszcze jest nowy !!
więc też się chyba skuszę na takie rowiązanie
 
Greg 


samochód: zastava 750
Imię: Grzesiek
Rok urodzenia: 1982
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 567
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2009-06-16, 11:40   

Mam taki alternator u siebie. Jest o niebo lepiej niż z prądnicą. Starcza prądu na wszystkie odbiorniki już na wolnych obrotach. Od cc pasuje bez najmniejszych przeróbek. Mocowanie jest identyczne jak mocowanie prądnicy.
 
przemek 

samochód: zastava 750
Imię: Przemek
Rok urodzenia: 1979
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 243
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-27, 01:43   

Mops1, a czy regulator napięcia zmieniałeś? Czy zostawiłeś od zasty?
 
Dmoch 


samochód: zastava 750
Imię: Dmoch
Rok urodzenia: 1970
Rocznik auta: 1966
Kolor auta: niebieski
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 1080
Skąd: WWL
Wysłany: 2009-06-27, 09:55   

regulator jest wbudowany a alternator.oryginalny staje się zbędny
 
Mops1 

samochód: zastava 750
Imię: Andrzej
Rok urodzenia: 1974
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-06-27, 10:35   

Potwierdzam - Regulator jest wbudowany w alternator.
Całość działa bardzo sprawnie - na biegu jałowym również jest zapewnione ładowanie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Ładowanie strony... proszę czekać!
Template TeskoGreen v 0.1 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne